Vintage shop, second hand, consignație sau magazin caritabil? Concepte diferite, dar care deseori se confundă. Dicționarul vânătorilor de comori este un ghid must-have pentru aceia dintre noi care sunt în căutare de chilipiruri vestimentare sau sunt adepții unui comportament responsabil de consum.
Știm cât de plăcut poate fi sentimentul de a găsi ceva unic, inedit și într-un loc unde te-ai aștepta cel mai puțin. Mulți dintre noi, însă, nu au curajul de a intra într-un second-hand din cauza preconcepțiilor pe care le-au colectat de-a lungul timpului.
În acest articol, vă vom explica pe larg fiecare concept din lumea hainelor pre-loved, de la charity shop până la second-hand-uri și magazine vintage.
Ce reprezintă un charity shop?
Conceptul de charity shop este prezent peste tot în lume și a plecat de la nevoia ONG-urilor de a explora și alte soluții menite să asigure sustenabilitatea financiară a activităților pe care le desfășoară. Astfel, în momentul în care pășim într-un magazin caritabil și facem o achiziție, banii pe care îi plătim pe diferitele articolele vestimentare se îndreaptă către o cauză socială.
Articolele regăsite în magazinele caritabile pot fi (sau nu!) second-hand, iar prețurile foarte accesibile le fac potrivite pentru toate categoriile de clienți. Există, așadar, magazine caritabile care comercializează articole vestimentare pre-loved sau noi, accesorii sau obiecte unicat, fiind o modalitate prin care organizațiile nu doar colectează fonduri pentru proiectele derulate în comunitate, ci și contribuie la susținerea economiei circulare și la reducerea impactului negativ asupra mediului înconjurător.
Second hand-urile – ascunzători de comori
Fie că doar am auzit povești sau am trăit-o prin propria experiență, cu toții cunoaștem magia descoperirii unor articole deosebite în interiorul unui second-hand.
De la haine și accesorii designer la rochii vintage, second hand-urile pot fi reale cufere de comori pentru cine dorește să caute.
Cu siguranță ați auzit de câțiva influenceri care dedică o zi întreagă unei excursii prin cele mai „renumite” second-hand-uri ale Bucureștiului și se întorc acasă cu pungile pline de articole speciale.
Magazine vintage
În lumea modei, termenul „vintage” face referire la articolele vestimentare apărute între anii ’20 și anii ’60. Adesea, acest termen este confundat cu conceptul „retro”, deși articolele retro reprezintă adaptări moderne ale unor idei din trecut.
Așadar, ne așteptăm ca în magazinele vintage să descoperim articole cu o istorie bogată, noi sau second-hand, uneori cu prețuri destul de mari datorită încărcăturii istorice pe care o poartă.
Acum că știm toate aceste diferențe, să înceapă căutarea de comori!